zondag 29 januari 2012

Verkenning Social Media en Verzekeraars



Verzekeraars zijn wisselend actief op het gebied van Social Media. Een paar voorbeelden:
  • Interpolis
  • Cardiff 
  • Achmea
  • Tussenpersonen zetten SoMe in (http://www.weeningreclame.nl/982/
  • Internetverzekeraar De Nederlanden van Nu, die sinds 1 juli acht schadeverzekeringen aanbiedt. De producten zijn ontwikkeld op basis van 25.000 reacties die de verzekeraar crowdsourcend verzamelde.
  • Een ander voorbeeld is de social media zorgverzekering van UVIT, waarbij de consument via social media ideeën kan spuien over de dienstverlening die hij van een moderne zorgverzekering verwacht. Mensen kunnen op alle suggesties stemmen, zodat de beste ideeën vanzelf komen bovendrijven.
Ruim de helft van verzekeraars heeft een Twitter-account, driekwart zit op Hyves en zeven op de tien verzekeraars zijn actief op Facebook (stand juli 2011)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten